لنوو قصد دارد در سه مدل از لپ‌تاپ‌های ThinkPad پیش‌روی خود از پردازنده‌های ۱۲ نانومتری Ryzen Pro ساخت AMD استفاده کند.

جشنواره اینترنت ثابت adsl2+ شاتل در شهر قاین .. تلفن شاتل در قاین: 91002077 و 32520777

پردازنده‌های AMD به‌دنبال یک دوره‌ی طولانی حضور کمرنگ در لپ‌تاپ‌ها، اکنون قرار است با ورود به محصولات تینک‌پد لنوو این بار با دستی پر وارد این عرصه شوند. روز چهارشنبه لنوو به‌طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد لپ‌تاپ‌های جدیدی را از سری T و X با پردازنده‌ی رایزن پرو رونمایی کند.

لنوو تصریح کرد که لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی T495 و T495S ساخت این شرکت هر دو به تراشه‌ی Ryzen 7 Pro 3700U مجهز خواهد شد. این APU-ی شرکت AMD با فناوری ساخت ۱۲ نانومتری تولید شده و دارای ۴ هسته با پردازش چندرشته‌ای متقارن همراه‌با ۱۰ هسته‌ی گرافیکی رادئون وگا ارائه می‌شود. توان طراحی حرارتی این تراشه بالغ بر ۱۵ وات بوده، سرعت کلاک پایه و بوست آن به ترتیب ۲.۳ و ۴ گیگاهرتز است.

لپ‌تاپ لنوو T495 در ماه مه و با حداقل قیمت ۹۳۹ دلار عرضه خواهد شد. همچنین مدل T495S یک ماه پس از این تاریخ و با شروع قیمت از ۱۰۸۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

اگرچه هر دو مدل لپ‌تاپ T495 و T495S استانداردهای MIL-STD 810G را گذرانده‌اند، اما درکنار این لپ‌تاپ‌ها مدل جذاب‌تری از سری X با عنوان X395 نیز به چشم می‌خورد. این مدل همچنان مجهز به پردازنده‌ی Ryzen 7 Pro 3700U بوده و با یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با ویژگی امنیتی PrivacyScreen ارائه می‌شود. با این ویژگی امکان دیدزدن محتویات صفحه‌نمایش از کناره‌ها وجود ندارد.

لنوو همچنین اشاره به ویژگی دیگری با نام PrivacyAlert کرد که سطح حفاظت این لپ‌تاپ را بیش‌ازپیش ارتقا می‌دهد. این ویژگی امنیتی زمانی فعال می‌شود که فرد دیگری قصد دارد از پشت سر شما محتوای نمایشگر را نگاه کند.

البته لنوو خود را منحصربه پردازنده‌های AMD نکرده و درکنار لپ‌تاپ‌های یاد شده مدل‌هایی بر پایه‌ی پردازنده‌های نسل هشتمی Whiskey Lake اینتل ارائه می‌کند. اگرچه لنوو اطلاعاتی از سطح عملکرد این دو نوع لپ‌تاپ نسبت به یکدیگر ارائه نکرده، می‌توان حدس زد که مدل‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل بیشتر برای کارهای محاسباتی و مدل‌های AMD برای اجرای وظایف گرافیکی ارجحیت دارد.

نکته‌ی دیگری که لنوو به آن اشاره کرد طول عمر باتری بهتر در مدل‌های مجهز به تراشه‌ی نسل دوم رایزن پرو بود. لنوو می‌گوید تراشه های رایزن پرو نسل دوم عمر باتری را تا ۴ ساعت نسبت به تراشه‌های نسل اول رایزن پرو افزایش می‌دهد. یادآوری می‌شود که پارامتر عمر باتری لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه‌های ۱۴ نانومتری پایه‌ی Ryzen 7 Pro U از خانواده‌ی‌ پردازنده‌های Raven Ridge چندان پذیرفتنی نبود. اکنون  APU-های ۱۲ نانومتری جدید AMD قرار است در زمینه عمر باتری حتی تا از بهترین پردازنده‌های موبایل اینتل پیشی گیرد. موضوع گفتنی دیگری که لنوو به آن اشاره می‌کند این است که تراشه‌های نسل دوم رایزن پرو سطح عملکردی تا ۱۸ درصد بهتر از نسل اول این محصولات دارد.

هرچند از میان مدل‌های پرشمار لپ‌تاپ‌های تینک پدِ لنوو، تنها سه مدل مجهز به تراشه‌های AMD شده؛ باز هم پیروزی بزرگی برای این تراشه‌ساز آمریکایی به شمار می‌رود. این مسئله گویای آن است که لنوو قصد دارد‌ درکنار نام پرآوازه‌ی لپ‌تاپ‌های ThinkPad روی پردازنده‌های رایزن پرو حساب باز کند.

هرچند از میان مدل‌های پرشمار لپ‌تاپ‌های تینک پدِ لنوو، تنها سه مدل مجهز به تراشه‌های AMD شده؛ باز هم پیروزی بزرگی برای این تراشه‌ساز آمریکایی به شمار می‌رود. این مسئله گویای آن است که لنوو قصد دارد‌ درکنار نام پرآوازه‌ی لپ‌تاپ‌های ThinkPad روی پردازنده‌های رایزن پرو حساب باز کند.

منبع:zoomit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *